Osoba prowadząca działalność gospodarczą rozlicza składkę zdrowotną w zależności od formy opodatkowania. Stosując rozliczenie:
• na zasadach ogólnych bierze się pod uwagę dochód, który jest mnożony przez 9%;
• na podatku liniowym uwzględnia się dochód pomnożony przez 4,9%;
• na ryczałcie od przychodów ewidencjonowanych zastosowanie ma wysokość przychodu, opierająca się na trzech progach: do 60 000 PLN, od 60 000 PLN do 300 000 PLN, od 300 000 PLN.
• na karcie podatkowej używa się kwotę minimalnego wynagrodzenia pomnożoną przez stopę procentową 9%.
Podstawa opodatkowania zależy do formy opodatkowania. Różni się także współczynnik stosowany do ustalenia wysokości składki zdrowotnej.
Dodatkowo w deklaracji składanej do ZUS przedsiębiorca ma obowiązek rozliczyć roczną składkę zdrowotną. Z rozliczenia rocznego może wyjść nadpłata lub zapłata wynikająca z stosowania niższego progu w ryczałcie od przychodów ewidencjonowanych lub zmian stosowanych w ciągu roku składkowego np. zmiany formy opodatkowania.
Subskrybuj:
Komentarze do posta (Atom)
Sprzedaż dla osób fizycznych a kasa fiskalna
Sprzedaż na rzecz osób fizycznych nieprowadzących działalności gospodarczej oraz rolników ryczałtowych co do zasady należy ewidencjonować na...
-
W przypadku rozliczania podatku dochodowego w formie ryczałtu od przychodów ewidencjonowanych, istnieje kilka ulg, które mogą wpłynąć na...
-
Każdy przedsiębiorca, który podlega ubezpieczeniu zdrowotnemu, ma obowiązek raz w roku złożyć roczne rozliczenie składki na to ubezpieczen...
-
Blok A – Dane płatnika W pierwszej kolejności należy podać numer PESEL lub NIP, a następnie w bloku A – imię, nazwisko oraz datę urodzen...
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz